Kiitos kaikille kommenteista ja täällä käymisestä,ihanat ja uskolliset Ystäväni!

 

valkolakit-normal.jpg

Lauantai-aamulla lähdimme täällä paikkakuntamme urheilutalolle,jossa yo-juhlallisuudet alkoi. Siinä valkolakkien rivistö ja meidän pojanpoikammekin lakki. Hän,meidän lastenlapsista esikoinen.Lakkinsa sai 82 ylioppilasta meidän lukiosta ja 9 oli suorittanut kaksoistutkinnon. Uskomatonta miten vuodet vieri nopeasti ja niin vain se pieni pojanpallero on varttunut miehen mittaan ja painoi valkolakkinsa päähänsä,mummin mussukka! Muistan ikuisesti sen päivän,kun hän syntyi. Poikani soitti synnäriltä,että poika on tullut ja äiti ja lapsi voivat hyvin ja että häntä saa tulla hakemaan kotiin.Ei vois olla ihanampaa uutista:) Sitten seisoin siellä synnärin oven takana odottamassa,niin joku kätilökin tuli ja sanoi,että jaa mummikin on tullut. Minä katselin ympärille,että kenelle hän puhuu,että mikähän muori tänne nyt on tullut:D Kunnes tajuan,että eihän tässä ole muita kuin minä. Minä olen se muori ja mummi-niminen 38-vuotiaana! Sain siellä vielä tuon vauvelin syliinikin ja siitä se sitten alkoi ja nyt ollaan jo valkolakissa asti ja elämä toiveineen ja mahdollisuuksineen edessä.

 

esiintyji%C3%A4-normal.jpg

Juhla siellä urheilutalolla oli kertakaikkiaan hieno ja oli kauniita esityksiä. Nämä esitti hienon ja kauniin liikuntaesityksen. Nuo etupenkissä istuvat valkolakkiset olivat kunniavieraita. 50v sitten lakkinsa tästä samasta lukiosta saaneet.

Juhlat jatkui pojanpoikamme kotona. Ensin onnittelumaljat ja hänen kummitätinsä piti pienen puheen. Sitten minäkin halusin jättää pojalle matkaevästä vähän laulun sanoja mukaellen. Se on minun rukoukseni ja toivon,että hänkin vois elämänsä varrella tarttua tähän rukoukseen.

" Oi,tullos mun purteeni Jeesuksein,en uskalla lähteä yksin.On eessäni matka niin vaarallinen,suo kanssas et käyn käsityksin.

Oon matkaaja pieni ja taitamaton,ei myrskyissä voimani riitä. Siis tartu sä ruoriin ja vie voittohon.Niin iäti kiitän sua siitä.

Siis tullos mun purteeni Jeesuksein,sulle nuoruuden voimani annan ja luottain ain eelleen sun johtohosi,kerran saavutan Taivahan rannan."

Lopuksi toivotin Taivaan Isän Siunausta ja Enkeli Varjelusta elämän tielle.

 

allppien%20ruusu-normal.jpg

Nämä alppiruusutkin ikäänkuin juhlan kunniaksi olivat avanneet kauniit kukintonsa. Tässä on monta tälläistä isoa kaunista kukkaa. Minulla on myös toinen alppiruusu valkein kukinnoin.

Meillä oli sitten vielä montakin juhlapaikkaa jossa oli pyörähdettävä. Aamulla,kun puoli kymmeneksi ensin oltiin urheilutalolla ja illalla klo 21.30 oltiin kierrokselta kotona. Kyllä oli väsy,jalat kipeenä ja heti kellahdettiin sänkyyn. Väsyi kun juhli kelonympärystän:)

 

mansuskakakku-normal.jpg

Lopuksi tarjoilen teille alkaneen kesäkuun kunniaksi aivan perus-perus mansikkakakkua ilman sen kummenpia hienouksia:)