Minulla on vielä joidenkin lahjojen teko kesken,joita yritän saada joulupukin matkaan ja luulenpa hyvin ennättäväni.

Nyt kuitenkin tikkusin lapsoselle lapaset

 

Eemmi-normal.jpg

Nämä on peruslapaset ohuesta langasta. Ohuesta siksi,että mahtuvat kintaitten sisälle. Langan nimeä en muista,kun olen tehnyt tuosta jo viimetalvena sukat. Lanka on osettu ,kun olimme toissavuonna Kangas-Aitan kesäretkellä Jyväskylässä,niin sieltä TiTyy-mymälästä.

 

pukkiasetelma-normal.jpg

Taas mä olen innostunut sitä joulua laittamaan esille ja aika paljon,vaikka vähän piti! Nyt on joulupukkeja ja tonttujoukko ilmestynyt sinne tänne husholliin. Nämä ovat joulun hömpötyksiä ja satua,Mutta ensiviikolla,kun joulu on lähempänä,niin laitan sitä todellista joulua seimiasetelmineen.

 

pukkelo-normal.jpg

Tälläinen Joulupukkikin ilmestyi. Tää on oikein hyväntahtoinen.

 

puuhkalakit-normal.jpg

Tonttujoukko kiipesi oviaukon yläpuolelle. Minulla on valtavasti joulukoristeita,vaikka aikoihin en ole ostanut lisää ja tämän tästä annan niitä poiskin. Eikä kaikke laiteta esille.

 

tyynypukki-normal.jpg

Sohvatuoleille on tullut jouluisia tyynyjä. Tänävuonna en laita jouluverhoja,vaikka niitäkin on kertynyt. Juuri annoin tyttärellekin kahdet joulupukkiverhot,koska ei meillä enää sellaisia laiteta. 

 

Dubailiina-normal.jpg

Nämä tontut on olohuoneen pöydällä. Monta vuotta sitten tekemäni. Isompi tonttu on pesukonehuovutettu ja pienempi neulahuovutettu. Tuo joululiina ei kuvassa näytä ollenkaan niin loistokkaalta,kuin se on. Olen joskus ostanut sen Dubaista. Heillä se on sellainen sängynpääty peite. Nauraisvat,kun näkisivät minun käyttävän liinana:) Kaikki,ihan kaikki kirjailut on tehty helmillä. Mä tästä tykkään tosi paljon,mutta ei tuollaista voi oikein käyttää kuin jouluna:)

 

Sarap-normal.jpg

Meillä on taas leivottu pipareita. Olemme sopineet yhden lapsenlapseni kanssa,että vaikka hän tulee aikuiseksi,niin,niinkauan kun vaan pystyn,niin leivotaan yhdessä pipareita. Minulla ainakin oli kivaa,toivottavasti hänelläkin.

 

kissapipari-normal.jpg

Tässä tuo mummin pimu on jo vähän koristellut. Kovasti yritin tiedustella kenen nuo kirjaimet ovat,joissa sydän keskellä...:)

Mukavaa joulun laittoa viikonloppuun! T:Intsu