Viikko kulkee loppuaan kohti ja taas tulossa vilkas viikonloppu! Ooh! Ensin näytän taas lapsen lapaset. Niitä pyydettiin,kun niistä oli pulaa.

 

Eltsun.jpg

Seiskaveikasta peruslapaset. Muuta koristelua ei ole,kuin kämmenen päällä pikkupalmikkoa.

 

paketti.jpg

No mikäkö tämä on. Se on tältä dementiamuorilta unohtunut paketti. Tytär oli perheineen täällä viikonlopun ja mä hätäilin lasten synttärilahjat kasaan,että ei tarvi postittaa,vaan saan heidän mukaan. Voi harmitus,kun kokonaan unohdin. Tässä on nyt menossa postiin likkojen lahjat,jotka täyttävät vuosia helmikuussa. Ovat kuvattuna auton penkillä.

 

etupisto.jpg

Koululla on meillä menossa kirjontaa ja sitä on vielä monen monta kertaa. Itseasiassa koko kevät.. Tässä on mun harjoittelu etupistokirjonnasta. Tuo kangas on oikeasti tosi tivistä,eikä suinkaan noin harvasidonnaista kuin kuvassa. Ja ruutujen välissä saisi oikeasti olla vain yksi lanka! Mutta en mä näe niin hyvin ja mulla on viisi lankaa:) Etupistokirjonnan juju on se,että sen tulee olla nurjaltakin puolelta samanlainen.

 

virvitt%C3%A4in.jpg

Tää on karjalaista virvittäin ompelua. No ei tääkään tullut ihan presiis oikein,mutta melkein. Tätä virvittäin ompeluahan karjalaiset ovat käyttäneen käspaikassa,esiliinoissa,kansallispuvuissa jne.

 

ristipisto.jpg

Tässä on minun ristipistoharjoittelu.

 

revinn%C3%A4iset.jpg

Sitten pieni ote revinnäisompelusta. Alapuolen ompelun nimi on hammasrivi ja yläpuolen muurahaisen polku.

Mä olen luullut,että olen kirjaillut jonkun verran,mutta eikä mitä. Kyllä opeteltavaa on tosi paljon.

 

Unkarista.jpg

Lopuksi tää liina,jonka olen tuonut Unkarista kauan sitten. Se on yksi unkarilaisen käsinkirjailun taidonnäyte. Alunalkaen se on ollut valkoinen sileä puuvillakangas ja en ymmärrä kuinka siitä voi saada tuollaisen lopputuloksen,vaikka näin miten he käsin kirjoivat.

Rentoutavaa viikonloppua! Kiitos taas käynneistä ja kommenteista! T.Intsu